Konceptet – du kan gøre en forskel!
I et samarbejde mellem Support Media A/S og Røde Kors er dette koncept en realitet i Danmark. Konceptet sikrer et spændende udvalg af blade og magasiner leveret til venteværelset hver måned.
Det giver ikke kun patienterne adgang til frit at læse i bladene, men også muligheden for at kunne medtage et særligt interessant blad, når de samtidigt vælger at støtte Røde Kors. På denne måde støtter såvel konsultationen som patienterne Røde Kors.
Du betaler kun omkostningerne
Det eneste konsultationen skal betale, er omkostningerne til håndtering, pakning og transport – knap 140,00 kroner pr. måned inklusive moms ved bestilling for ét år.
For dette beløb modtager venteværelset hver måned en pakke med et varieret udvalg af returblade og blade til promotion. Bladene stilles gratis til rådighed af forlagene.
Levering af blade og magasiner
Konsultationen modtager hver måned en pakke med ”nye” blade – i gennemsnit 15-20 og p.t. maksimalt 3 af den samme udgave.
Bladene er primært usolgte blade, som er kommet retur efter endt salgsperiode, men også blade til promotion, rejsekataloger eller lignende kan forekomme i pakken.
Alle bladene er særskilt mærket med en etiket, som angiver et støttebeløb på 20 kroner.
Når patienten ønsker at tage bladet med hjem, lægger vedkommende beløbet i Røde Kors’ i en indsamlingsbøsse eller via SMS og MobilePay.
Bladene er i øjeblikket alene danske titler og dækker et bredt udvalg af interesseområder som biler, bolig, computer, fiskeri, familie, børn, motion, motorcykler, musik m.m.
Sortimentet udvides til stadighed, og det forventes, at udenlandske blade og magasiner vil komme med i konceptet. Bladene leveres hver måned inden for normal åbningstid.
Støt Røde Kors
I forbindelse med den første levering medsendes en bestillingsseddel til en indsamlingsbøsse samt en plakat, som fortæller om projektet.
Bestillingssedlen indsendes/faxes til Support Media, men indsamlingsbøssen fremsendes direkte fra Røde Kors.
Plakaten ophænges i venteværelset, så patienterne i videst muligt omfang selv kan orientere sig om konceptet og dets muligheder.
I indsamlingsbøssen kan patienterne lægge 20 kroner, såfremt de ønsker at medtage et blad fra udvalget i venteværelset.
Hvert halve år – eller efter behov – afleveres indsamlingsbøssen med det indkomne beløb i Deres egen bank, hvor beløbet indsættes på Røde Kors’ i Danske Bank.
Alle indkomne beløb går ubeskåret til Røde Kors’ hjælpearbejde.
Hvem kan også være med?
Deltagelse i konceptet tilbydes praktiserende læger, speciallæger, tandlæger, kiropraktorer, fysioterapeuter, psykologer, sygehuse, frisører og udvalgte hoteller.
I første omgang blev konceptet alene tilbudt praktiserende læger, men alle med et ventemiljø kan i realiteten være med.
Projektstatus
Den første udsendelse af pakker med blade fandt sted i begyndelsen af april 2001.
I alt har mere end 2.000 indtil nu valgt at deltage i ordningen og det betyder, at ordningen efter 10 år bl.a. omfatter omring 20 % af de praktiserende læger. Indsamlingsresultatet nærmer sig langsomt tusind kroner i gennemsnit pr. venteværelse om året. Når dette tal realiseres, vil der altså komme mere end 1 million støttekroner ind pr. år igennem dette projekt.
Hvor længe binder jeg mig?
Ved udløbet af den valgte abonnementsperiode udsendes et nyt girokort for den kommende periode.
Abonnementet udløber automatisk, medmindre vi modtager Deres betaling. Hvis De ikke ønsker at fortsætte i projektet, undlader De blot at betale det nye girokort.
Hvad får jeg?
De modtager hver måned en pakke med gennemsnitligt mere end tyve udvalgte blade og magasiner – maksimalt tre af hver titel.
Vi bestræber os på at sammensætte så alsidigt et udvalg som muligt i hver pakke. Bladene er primært blade og magasiner, som er i overskud efter endt salgsperiode hos bladforhandlere, men kan også være blade til promotion eller rejsekataloger. I forbindelse med den første levering modtager De en bestillingsseddel til en indsamlingsbøsse, en hængelås med tilhørende kæde samt en plakat til ophængning i venteværelset. Plakaten kan være en hjælp til at forklare den grundlæggende idé med projektet, mens hængelås og kæde eventuelt kan benyttes til at sikre indsamlingsbøssen mod tyveri.
Bestillingssedlen indsendes/faxes til Røde Kors som fremsender en indsamlingsbøsse direkte sammen med en ny bestillingsseddel, der indsendes, når den gamle er afleveret i banken.
Hvad gør jeg ved de ”gamle” blade?
I begyndelsen er det ikke sikkert, at patienter og kunder udnytter ordningen maximalt. Man kan derfor komme ud for, at der er for mange ”gamle” blade i venteværelset, når den nye pakke kommer.
Vi foreslår derfor, at de gamle og utidssvarende magasiner fjernes, når der kommer en NY pakke, så udvalget til enhver tid er det bedste til netop jeres venteværelse. Vi har desværre ingen mulighed for at tilpasse sortimentet til individuelle behov.
De overskydende blade og magasiner kan eventuelt videregives til en skole, et fritidshjem eller en børnehave, så kan de anvende dem til collager.
Hvad går pengene til?
Alle de penge, som bliver lagt i indsamlingsbøssen, går ubeskåret til Dansk Røde Kors’ hjælpearbejde. Når De afleverer en indsamlingsbøsse i Deres egen bank, åbner personalet bøssen og indsætter beløbet på Røde Kors’ konto i Danske Bank. Alle de oplysninger, som banken har brug for, fremgår af en mærkat på bøssen.
Ansvar?
Hele projektet er baseret på gensidig tillid. De påtager Dem derfor ikke noget ansvar, hvis indsamlingsbøssen forsvinder eller bliver stjålet fra venteværelset. For at minimere risikoen for tyveri fremsender vi dog en kæde og en lås, som De kan benytte efter eget valg. Røde Kors udsender en ny indsamlingsbøsse, så snart de bestiller den hos Support Media.
Kontakt
Support Media A/S
Magasiner til venteværelset
Fiskerbakken 7, 3250 Gilleleje
Tlf.: (+45) 7022 1178 – Fax: (+45) 4836 1750
Email: info@supportmedia.dk